Lokakuun kuukauden LEADiläinen on nyt valittu. Valinta osui tällä kertaa Espooseen ja valitulle on luvassa 100€:n S-ryhmän lahjakortti, jonka hän voi käyttää haluamallaan tavalla. Onneksi olkoon Jarno!

Tervehdys, Espoosta melko tuore service deskiläinen esittäytyy. Noin muutama vuosi sitten lopetin entisen työni ja kävin vahvistamassa taitojani tietotekniikassa vuoden kestävässä koulutuksessa ICT-asiantuntijaksi.

Koulun jälkeen aloin etsimään heti töitä koulutusta vastaavalta alalta. Löysinkin LEADin ilmoituksen Service Desk -osaajasta ja hain paikkaa, josta tulikin melko nopeasti kutsu haastatteluun. Vuokrafirma tietenkin hieman mietitytti, mutta toisaalta tiesin että ainakin tätä kautta voi kartuttaa kokemusta tietotekniikan alan töistä ja onhan homma myös toiminutkin moitteetta minun ja LEADin välillä.

Takaisin tarinaan.

Kävin haastattelussa ja pian sainkin ilmoituksen päästä jatkohaastatteluun CGI:lle, jossa sain myöntävän vastauksen ja pääsin heti töihin sovittuna aloituspäivänä. Ensimmäinen päivä jännitti vietävästi mennä töihin täysin uudelle alalle ja työympäristöön, mutta jännitys katosi jo saman päivän aikana, hyvän ja mukavan vastaanoton myötä.

Perehdytys työhön oli mukava kokemus, opin paljon työhön liittyviä asioita seuraamalla uusia työkavereitani ja sitä miten he työnsä tekivät. Pian pääsin itsekin tositoimiin, jonka huomasin sujuvan minulta melkeinpä luontaisesti. Työ on pääsääntöisesti asiakkaiden tietokoneisiin liittyviä ongelmia, mutta mukaan mahtuu myös paljon muuta, jossa pääsee pohtimaan miten ongelmaa kannattaa lähestyä ja jos vastausta ei itse täysin hahmota, voi aina työkavereilta kysyä neuvoa.

Nyt olen ollut vähän päälle puolisen vuotta töissä CGI:llä ja voin rehellisesti myöntää työilmapiirin olevan täydellisyyttä hipova. Olen saanut paljon uusia hyviä kavereita työn kautta ja välillä myös käymme yhdessä ulkona vapaa-ajalla joka entisestään on vahvistanut keskeistä kemiaamme.

Mietelauseena voisin todeta seuraavaa: Kaiken kaikkiaan, hyppy tuntemattomaan kannattaa, vaikka se alkuun vähän mietityttääkin.

Jarno, Service Desk, Helsinki